Yandex.Metrica
Emre Kahraman

Emre Kahraman

Design / Marketing / Branding

Atari logosu: “Fuji” nin arkasında

Tim Lapetino’nun Art of Atari adlı eseri, öncü video oyun şirketinin dört yılı aşkın ambalaj ve reklam illüstrasyonlarını sergileyen güzel hazırlanmış bir kitaptan alıntılandı.

Sevgiyle “Fuji” lakaplı olan Atari logosu, popüler kültürün kalıcı bir parçası olarak halen devam etmektedir.

Çağın diğer logo tasarımları – Carolyn Davidson’ın Nike “swoosh” ya da Regis McKenna’da yaratılmış Apple logosu – mitolojileri ve uzun tasarım eleştirilerini ortaya çıkarırken, Atari logosunun kökleri hâlâ bazı gizemlerle sarılıp gizemini arttırıyor. Tasarımcısı George Opperman ve ikonik işaretin kendisi.

Bildiğimiz gerçekler burada: George Opperman, kendi ajansı olan Opperman-Harrington Inc.’de çalışırken Atari’deki müşterileri için logoyu tasarladı. Atari yaratıcı yönetmen George Faraco ve kurucularından Nolan Bushnell yaratıcı yön ve nihai çalışmalara katıldılar Seçim de. Ancak Opperman’ın yaratıcı süreci ve gerçek niyeti çok daha az açıktır.

1983’te Video Games ile yapılan röportajda Opperman, logonun köklerini şöyle açıkladı: “Semboller sadece ilk harfleri ve yorumlayıcı tasarım öğelerini birleştiren görsel takma adlardır. “A” yı stilize etmeye çalıştım , o sırada büyük oyun olan PONG’a baktım . PONG’un merkez hattı ve her iki tarafın merkezinden vuran bir kuvvet (top) vardı. Düşündüm ki (kuvvet) merkezin dışına doğru bükülürdü. Ve ben de bunu tasarladım. ”

Bu açıklama, Opperman’ın logonun arkasındaki niyetini sağlamlaştırmaya yönelikti ancak bütün partiler “resmi öykü” konusunda anlaşmıyordu. Diğer röportajlarda Faraco, arkasında böyle bir kavramın bulunmadığını ısrarla vurguladı ve Opperman’ın bu açıklamayı gerçeğin ardına attığını önermişti. “Bu saçmalık,” dedi Faraco. “Bu sadece bir tasarım. O dilsel hikaye anlatan saçmalıklardan hiçbiri yoktu. Bu birisinin buluşu. Bana bir grup doodle verdi, ben de “Bunu kullan” dedim ve işte bu kadar “dedi.

Bu Atari logo konseptleri sunum tahtasına monte edildi ve seçim için gönderildi.

Bushnell, Opperman’ın logo için birden fazla ve çelişkili menşe hikayesi sunduğuna inanıyor – Japon bir karakteri temsil ettiği fikri ya da ünlü Fuji Dağı’ndaki benzerliğini temsil ettiği gibi. Niyetine bakılmaksızın, Opperman’ın logosunun nihai versiyonu , 1973’te arcade oyunu Space Race’in tanıtım materyalleri ve dolabında kamuoyuna ilk girdi .

Bushnell, Atari logosu için kendi yaratıcı özetini şöyle anlattı: “Dediğim gibi, ‘Çok basit olmalı. 8 × 10 parça kağıda sahip olsaydı yüz metre uzakta olduğunu fark etmeniz gerekir ve şapkalar, tişörtler ya da nelere sahip olduğunuzdan kolaylıkla kopyalanmalıdır. Çok küçük hatları olamaz – cesur olması gerekir. ‘ Onu gördüğüm günden beri sevdim. Sanki ‘hepsi bu kadar!’ Hiç tereddüt yoktu. ”


Bazı çocukluk nostalji (fantezi 2600 Oynadığım ilk konsol oldu), Atari Sanat edinilebilir Amazon.com ve Amazon.co.uk .

İçine bir göz atmak için Poligonu ziyaret edin .

DROP A COMMENT

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir