Yandex.Metrica
Emre Kahraman

Emre Kahraman

Design / Marketing / Branding

Ataşehir Usta Elektrikçi

Usta Elektrikçi Markası ile Ataşehir Bölgesinde Güvenli Ve kaliteli Malzeme Garantisi Titiz işçilik Usta Elektrikçi Firmamıza Telefonla İle ulaşabilirsiniz Günün 24 saat Operatörlerimiz Sizi En hızlı şekilde Ustaya Yönlendirme Yapılıcaktır.

Ataşehir Usta Elektrikçi Firmamız Sayesinde Alacağınız Hizmetler şunlardır.?

  • Elektrik Tesisat Tamiri
  • Sigorta Değişimi
  • Elektrik pano tamiri Pano Değişimi
  • Elektrikli Ev aletleri tamiri Ütü Süpürge Fırın Isıtıcı (1. sınıf kaliteli malzeme kullanarak Tamir yapılır.)
  • Klima Kombi Elektrik tesisatı Değişimi Su ısıtıcı Montajı.
  • Zil tesisatı tamiri Görüntülü Yada görüntüsüz Bina daire Zil tesisatı Montajıda Yapmakdayız.
  • İşyeri Ofis Elektrik Tesisatı Kanal kablolama Network Hat kurulumu
  • Yangın Alarm Güvenlik Kamarası tesisatı kurulumu
  • Servis hizmetlerimiz Garanti altındadır Kullandığımız Malzemelerde Fabrika hatasına Karşı Birebir değişim garantisi vardır Ustadan Kaynaklı bir Sorunda Başka Usta Yönlendirmesi yapma hakınız bulunmaktadır.
  • Elektrik Sorunlarında 7/24 bizi Arayıp Arıza hakkında bilgi alabilirsiniz Gece Gümdüz Hizmetinizdeyiz. Müşteri Memnuniyeti En öncelikli Hizmetimizdir.

Usta Elektrikçi istanbul Markası olarak Yaptığımız Elektrik Servis Hizmetlerine Garanti vermekdeyiz Site yada Apartman Yöneticileri Anlaşmalar yaparak Sözleşme Süresi içerisinde taahhüt ettiğimiz bütün işleri Hızlı ve sorunsuz yerine Getirmekdeyiz. Haftanın bütün Günleri Açık olan firmamıza gelip Görebilirsiniz Usta Elektrikçi Sayesinde Elektrik Sorunları en hızlı şekilde çözüme Ulaştırıyoruz Yaptığımız işin Arkadasındayız Bu 1800 Den Fazla müşteri ile kendini ıspatlamış İnteraktif Hizmet veren İlk Elektrikçi firması olmakla Gururduyuyoruz.

Ataşehir Elektrikçi

Elektrik servis hizmetine ihtiyacınız olduğunda Ataşehir Elektrikçi ile bir telefon ile ulaşabilirsiniz. Arıza, montaj, bakım ihtiyaçlarınıza yönelik tüm hizmetleri sunmaktayız. Elektrik tesisatınızda meydana gelen sorunları kısa sürede çözüme kavuşturuyoruz. Ayrıca beyaz eşya ve küçük ev aletlerinizin arızalanması halinde bizi arayabilirsiniz. Adresinize en kısa sürede ulaşıp mümkünse yerinde sorunu gidermeye çalışıyoruz. Ancak bazı durumlarda ürünün yedek parça takılması, detaylı incelenmesi için servise taşınması gerekebilir. Bu durumda da ürününüzü koruma ambalajı ile taşımaktayız. Gereken işlemleri tamamlayıp adresinize teslim ediyoruz.
Uzun yıllardır elektrik servis hizmeti sağlamaktayız. Birçok markanın yetkili olarak servis hizmetini verdiğimiz için garanti kapsamında olan ürünleriniz için de bize ulaşabilirsiniz. Elektronik aletleriniz zamanın yıpratmasıyla, akım dengesizlikleriyle veya yanlış kullanım sonucunda bozulabilir. En doğru ve temiz kullanılan elektronik cihazlar bile ömürlerini tamamladıklarında arızalanırlar. Bu gibi durumlarda tamiri yapılacak parçayı bularak mümkünse değiştirmeden, bir bakım yaparak arızayı gideriyoruz.

Eğer gerekiyorsa da orijinal yedek parçası ile değiştiriyoruz. Ataşehir Elektrikçi eşyalarınızı güvenle emanet edebileceğiniz adrestir. Bu işin eğitimini almış, yıllardır elektrik işinde olan ustalarımız en çabuk ve kaliteli çözümleri üretir.
Risk Almayın, İşi Uzmanına Teslim Edin
Elektrik bilgisiz kimseler için ölümcül riskler taşır. Bu nedenle tamir ve bakımı bu işin eğitimini almış, deneyimli elektrikçilere bırakmak en doğrusu olacaktır. Sizin bütçenizi zorlamayacak hesaplı işçilik fiyatlarıyla çalışıyoruz. Ancak işimizi de düzgün yapıyoruz. Tamiratını eksiksiz yaptığımız ürünler kısa süre içinde tekrar aynı arızayı gösterirse ücretsiz olarak hizmet vermekteyiz. Ataşehir Elektrikçi müşterinin memnuniyetini önemseyen bir anlayışla bugünlere değin geldi. Usta Elektrikçi firmasının tüm çalışanları da aynı anlayış ile güler yüzlü biçimde hizmet vermektedir.
Bize ulaşmak için mesai saatlerimiz içerisinde bir telefon numarası çevirmeniz yeterli. Adresinizi verdiğinizde size en yakın mobil servis aracımızı gönderip gerekli işlemleri başlatıyoruz. Ciddi bir arıza olmadıkça iş teslim süremiz bir saat ile kırk sekiz saat arasında değişmektedir. Bu anlamda Ataşehir’in en hızlı elektrik hizmetlerini sunan firmayız.

Küçük İşletmeler İçin Reklam Rehberi

Reklam yapmanın pek çok yolu vardır. Bu yazımızda, maddi imkanları veya reklam bütçesi sınırlı olan ve kendi işini kendi görmek isteyen küçük işletmelerin faydalanabileceği bazı reklam seçeneklerinden ve tüyolarından bahsedeceğiz. Genel olarak baktığımızda, bahsettiğimiz bütün yöntemlerdeki en önemli konu hedef kitlesinin doğru belirlenmesi ve hedef kitlesine yönelik doğru mecra ve faaliyet seçimidir.

1- Dergi Reklamı Yapmak

Küçük işletme demek, genellikle az sayıda ve çeşitte ürün veya hizmeti kapsayan bir işletme demektir. Dergiler, genellikle belirli konular veya sektörler için çıkarılan yayınlardır. İş yaptığımız sektör hakkındaki veya ürün ve hizmetlerimizle ilgilenebilecek kişilere hitap eden dergilerde yaptığımız reklamlarla, belirli bir hedef kitlesine başarılı bir biçimde ulaşma ihtimalimiz çok yüksektir. Burada en önemli konu, hedef kitlemiz için doğru yayını seçmektir. Dergi dediğimizde, e-dergileri ve çeşitli websitelerinin haftalık bültenlerini de reklam mecrası olarak düşünebiliriz.

2- Promosyon Eşyalar

Firmamızın adını ve iletişim bilgilerini yazdığımız bir bardak, kalem, şapka, saat, flash disk, notebook çantası, ofislerde kullanılabilecek takvim gibi eşyaları kartvizit gibi kullanabiliriz. Her gün görülebilecek veya kullanılabilecek eşyaları kartvizit yerine verdiğimizde, akılda kalıcılık oranımızı artırabiliriz.

3- Sektörümüzle İlgili Kuruluşlara Üye Olmak

Sektörümüzde yer alan bütün işletmelere hitap eden dernek, birlik vb. kuruluşlara üye olursak, çeşitli mecralarda daha düşük ücretli reklam yapma fırsatı elde edebiliriz. Bunlar, bu kuruluşun websitesinde görünmek, gazetelerdeki reklam alanlarında indirimli reklam yayınlayabilmek ve kuruluşun yer aldığı çeşitli organizasyonlarda kendini tanıtma fırsatları olabilir.

4- Faturalarla Promosyon Teklifleri Yapmak

Bir müşterimize fatura gönderirken, bizi başkalarına önerip belirli sayıda yeni müşteri yönlendirmeleri karşılığı çeşitli indirimler ve hediyeler teklif ettiğimiz bir promosyon broşürünü de ekleyebiliriz.

5- Promosyon veya Reklam Ortaklıkları Kurmak

Promosyon ortaklığı dediğimizde, satışlarda, mağazalarda ve her fırsatta birbirinin reklamını yapan, birbirlerinin ürünleri için promosyon teklifleri sunan firmalardan bahsediyoruz. İş kolumuza yakın veya destekleyici nitelikte bir firmayla anlaşarak bu çeşit bir ortaklık yürütebiliriz.

6- Google AdWords ve Facebook Reklamları Yapmak

Standart Google AdWords ve Facebook reklamı masraflarını küçük işletmeler de rahatça karşılayabilir. Özellikle doğru hedeflemeyle profesyonelce yapılan bir Google AdWords reklamı, size ciddi geri dönüşler yapılmasını sağlayabilir. Facebook reklamlarında da çok ayrıntılı hedeflemeler yapmak mümkündür ve bu da düşük bir reklam harcamasıyla doğru kitleye ulaşmanızı sağlayarak size daha çok geri dönüş yapılmasına sebep olacaktır.

7- Yazı Yayınlamak (Özellikle İnternette)

Hedef kitlemizin ilgilendiği websitelerinde, bloglarda veya yayınlarda işimizle ilgili olarak insanları bilgilendiren yazılar yazmak, hem işimizi iyi bildiğimizi gösterecek hem de insanlara bilgi verdiğimiz için firmamızla ilgilenilmesini sağlayacaktır.

8- Sosyal Medya

Sosyal medya platformlarını, işin püf noktalarını bilerek kullandığımızda sıfır maliyetle çok güzel tanıtımlar yapabiliriz. Sosyal medyayı kullanmak -en azından bir küçük işletmenin ihtiyaç duyduğu derecede kullanmak- öyle çok abartılı bir uzmanlık gerektirmez ve bir ay boyunca hafta sonlarımızı ayırsak, biz de nelerin yapılması ve yapılmaması gerektiğini öğrenmeye başlayabiliriz. Kendimiz ilgilenmek istemiyorsak, bütçemizden bir sosyal medya uzmanı maaşı ayırarak da bu konuda çalışabiliriz.

İnternette firmaların kaydolabileceği ve kullanıcı yorumlarına açık platformlara kaydolmak da görünür olmamızı sağlayacaktır. Ama bunun için hizmetimize güvenmemiz ve kalitemizin belirli bir çıtanın üstünde olması gerekir. Çünkü kötü ürün veya hizmetlerimizi bu platformlarda müşteriler yorumlayabileceklerdir. Hakkında çok sayıda kötü yorum yapılan bir işletme, internette görünür olmanın faydalarından pek yararlanamayacaktır.

9- Yerel TV Kanallarında Reklam Yapmak

Ulusal televizyon kanallarında reklam yayınlamayı her firma karşılayamaz. Bunun yerine izlenme oranları hakkında bilgi sahibi olduktan sonra reklam fiyatları daha uygun yerel kanallar veya kablolu televizyon kanalları için reklam tasarlamayı ve yayınlamayı düşünebiliriz.

10- Yerel Websitelerinde Reklam Yapmak

Firmamızın bulunduğu ilçe, il veya bölgede olup bitenlerden bahseden farklı içeriklerdeki websitelerinde firmamızın listelenmesini sağlayabilir veya bu websitelerindeki reklam alanlarını kullanabiliriz.

Aynı şeyi, sektörümüzle ilgili konuları kapsayan websiteleri için de düşünebiliriz.

11- Fuarlara Katılmak

Sektörümüzle ilgili fuar benzeri organizasyonlara katılarak görünürlüğümüzü yüksek düzeyde artırabiliriz. Bunun için büyük illerdeki çok pahalı organizasyonlara katılmak zorunda değiliz ve bulunduğumuz bölgede veya ilde yapılan çeşitli organizasyonlara da katılabiliriz. Bunun için ticaret odaları, belediyeler ve yerel iş dünyası kuruluşlarının yayınlarını ve websitelerini takip edebiliriz.

Fuar dışında, hedef kitlemizin takip edeceğini düşündüğümüz her tür organizasyona katılmayı düşünebiliriz.

12- Seminer, Konferans Düzenlemek

Firmamızın iş koluyla bağlantılı ve faydalı bilgiler verdiğimiz bir seminer veya sunum düzenleyebilir ve katılımcılara indirim de teklif edebiliriz. Böylece hem tanıtımımızı yapmış hem de faydalı olduğumuz için insanların bize daha olumlu bakmasını sağlamış oluruz.

13- İnternette Takip Edilen Kişileri Kullanmak

İnternette çok takip edilen blog yazarları veya yorumcularla belirli bir ücret veya promosyon karşılığında anlaşarak, bu kişinin ürününüz hakkında yazmasını sağlayabilirsiniz.

14- YouTube Reklamı Yapmak

YouTube’da ayda 6 milyar saatten fazla video izleniyor. Hedef kitlemizin izleyebileceği videoları doğru biçimde belirledikten sonra, YouTube için reklam hazırlamak akıllıca olacaktır.

15- Gönüllü Faaliyetlere Katılmak, Bağış Yapmak

“Sosyal sorumluluk” olarak da adlandırılan ve topluma katkı sağlayan projelerde yer almak, firmanız için her zaman çok olumlu bir tanıtım olacaktır. Sosyal sorumluluk projelerinde ince nokta, çok göze batacak bir biçimde kendinden bahsetmemektir. Böyle olduğunda firma faydalı bir şey yapsa da insanlara itici gelebilmektedir. Yani projede yer aldığımız belli olmalı, ama logolarımız veya markamız, proje biz kendimizden bahsedelim diye yapılıyormuş gibi durmamalıdır.

Reklam yapmak, çok sayıda müşteriye sahip olmamızı sağlayabilir. Ama bu müşterileri elimizde tutmak, firmamızın iletişim ve ürün kalitesine bağlıdır. Biz her türlü reklam fırsatını değerlendiriyor, hatta çok iyi reklamlar yapıyor; ama kalitesiz ürünler satıyorsak veya müşterilerin hoşuna gitmeyen bir iletişim ve davranış tarzımız varsa, o müşteriler bizi bir kere deneyip sonra bizden uzaklaşacaktır. Unutmayalım ki, her tür araştırmaya göre en iyi reklam, güvendiğimiz veya yakın olduğumuz bir kişinin tavsiyesidir. Bunun için de, beğenilecek, gerçekten ihtiyaç ve istekleri karşılayan ürünlerimiz ve himetlerimiz olmalıdır.

Bunun yanında, ürünümüzü satın alan kişilerin, ürünümüzle bağlantılı olarak ihtiyaç duyabileceği ilave hizmetleri de sunmalıyız. Mesela, teknik servis ağı kuvvetli olmayan elektronik eşya ve otmobil markaları, yaygın servis ağına sahip markalardan genel olarak daha az satışa sahiptir. Veya sattığımız medikal ekipmanların kullanımını öğrenmek biraz zor olabilir. Bir müşteri, ürünün kullanımını öğretme hizmeti de sunan bir firmayı, sadece ürünü satan bir firmaya tercih edecektir. Yine medikal ekipman örneği üzerinden gidersek, ürünümüz özel bir pille çalışıyor olabilir ve bu pil, standart olarak 2 senede bitiyor olabilir. Biz, pil bitimi yaklaştığında kullanıcıları bu konuda bilgilendirme hizmeti de sunarak, o pillerin de firmamızdan alınmasını sağlayabiliriz.

 

Kaynak

Dergiler Gelişen Teknolojiye Reklamlarıyla Uyum Sağlıyor

Aylık, iki haftalık, haftalık gibi periyodlarla yayınlanan dergiler reklamlar açısından diğer basılı mecralara göre daha fazla detayın ve sınırsız yaratıcılığın kullanılabildiği bir mecradır. Her ne kadar teknolojinin günlük hayatımızın içinde yerini giderek sağlamlaştırması ve medyanın da buna uyum sağlayarak farklı uygulamalarla karşımıza çıkmaya başlaması nedeniyle özellikle gazete ve derginin tahtı sallanıyor olsa da reklamlar açısından etkinlikleri hala devam ediyor ve edecek. Elimize alıp sayfalarını çevirmeyecek de olsak gazete ve dergiyi farklı teknolojik araçlar kullanarak okumaya devam edeceğimiz muhakkak. Doğal olarak da bu yayınların hayatını sürdürmesi için gereken finansmanın en önemli parçası olan reklamlarla da değişen şekillerde karşılaşmaya devam edeceğiz.

Dergileri yazılı basın içinde tematik televizyon kanalları gibi tanımlayabiliriz. Sektörel, güncel, siyasi, mizah, edebiyat, akademik gibi çeşitli kategorilerde yayınlanan bu dergiler kişilerin ilgi alanlarıyla doğrudan bağlantı kurdukları mecralardır. Reklamlar açısından baktığımızda da, hedef kitleye ulaşmak noktasında en etkili reklam türlerinden birisidir. Zamana yayılan okuma süresi ve okuyucuların bağlılığı da dergi reklamlarının etkisini arttıran özelliklerdendir. Dergi reklamlarının taşıdıkları mesajların güvenilirlik ve inandırıcılık konusunda kabul edilme oranı yüksektir. Basım teknikleri, kağıt kalitesi gibi özellikler açısından görsel anlamda daha etkili olurlar. Bu aynı zamanda farklı reklam uygulamalarının da gerçekleştirilmesine olanak tanır. Basılı mecraların en büyük sorunu olan kısa metinli ve görsele dayalı reklam anlatımı dergiler için geçerli değildir. Dergi reklamları bilgilendirici uzun metinler içerebilir. Promosyon ürünlerinin dağıtımı açısından dauygun bir mecra olan dergiler her ne kadar bir tek kişi tarafından satın alınsa da, taşınabilirliği ve saklanabilirliği nedeniyle daha fazla kişiye ulaşırlar.

Olumlu özellikleri yanında dergi reklamlarının bir de olumsuz özellikleri vardır ki bunların başında dergilerin periyodik olması ve gündemi de bu periyodlara göre takip ediyor olması gelir. Dolayısıyla reklamların da bu periyoda göre hazırlanması gerekir. Dergilerin maliyet, esneklik, formatlardaki kısıtlılık, sınırlı sayfa sayısı ve teşhir zorluğu başta olmak üzere özellikle dar bir okuyucu kitlesine ulaşması, yayın periyodlarına bağlı olarak mesajın etkisinin düşük ya da geçici olması gibi dezavantajları vardır. Diğer basılı mecralarda olduğu gibi işitsel ve hareketli öğelerden yoksun olan dergi reklamları okuyucunun dikkatini çekmeyebilir.

Her ne kadar internetin yaygınlaşmasıyla birlikte geleneksel medyanın gerileyeceği ve yok olacağı inancı hala var olsa da, özellikle verileri toplayan ve okuyucuya aktaran dergiler hala popülaritesini koruyor. Özellikle sektörel anlamda bir doğrudan pazarlama aracı olarak şirketlerin en önemli yardımcıları olan dergiler, elektronik alanda da klasik formlarına oldukça yakın uygulamalarla yerini alabiliyor. Bu da onları sanal dünyanın giderek yaygınlaşması sürecinde tamamen savunmasız bırakmıyor. Diğer mecralarda olduğu gibi dergiler de uyum sağlayabildikleri ölçüde sanal dünyada yerlerini sağlamlaştırıyor. Ayrıca interaktif reklam uygulamaları ile dergi reklamlarının yaratıcılığa açık olma özelliği birleştiğinde ortaya çok etkileyici uygulamalar da çıkabiliyor.

 

Kaynak

Reklam Kampanyalarının Yaratıcı Süreci Nasıl İşler?

Reklam kampanyasını kısaca işletmelerin reklam ile gerçekleştirmek istedikleri sonuçlara ulaşmaları için yapılan planlı reklam ve tanıtım çalışmalarının bütünü olarak tanımlayabiliriz. Bu çalışmalar belirli bir zaman aralığında, belirli bir bütçe ile gerçekleştirilir. Reklam kampanyaları genellikle tek bir reklamdan değil, bir reklam dizisinden oluşur ve sadece reklamları değil promosyonlar, etkinlikler, sponsorluklar gibi bir çok farklı tanıtım faaliyetini de içerir. Zamana yayılan bu çalışmalar kampanyanın ana fikrini oluşturan bir düşünce çerçevesinde şekillenirler.

Bir reklam kampanyasının yaratılması sürecindeki temel işleyiş şu şekildedir:

– Ürün hakkında bilgilerin derlenip bir durum değerlendirmesi yapılması
– Kampanya ile ulaşılmak istenen sonuçların belirlenmesi
– Kullanılacak olan kampanya stratejisine karar verilmesi
– Kampanya için kullanılacak olan bütçenin belirlenmesi
– Yaratıcı çalışmaların gerçekleştirilmesi
– Kampanyanın yer alacağı mecra/mecraların belirlenmesi
– Kampanyanın belirlenen şekilde yürütülmesi
– Kampanya sonuçlarının değerlendirilmesi

İşletmelerin bir reklam kampanyası düzenlemek istediklerinde öncelikle belirlemeleri gereken noktalar vardır. Reklam kampanyası düzenlemek isteyen işletmeler brief adı verilen ön bilgileri reklam ajanslarına aktarırlar. Brief temelinde reklama konu olacak olan mal – hizmete dair ön bilgilerdir ve reklamverenlerin reklam kampanyası ile ulaşmak istedikleri nihai hedefi de ortaya koyar. Brieflerin net ifadeler içermesi kampanya yaratım sürecinde reklam ajanslarının işini önemli ölçüde kolaylaştırır.

İşletmeler reklam ajanslarına ne kadar açık bilgiler verirseler, ortaya çıkacak olan kampanyalar da istenilen sonuca o kadar uygun olur. Bir anlamda reklamverenlerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini de ortaya koyan bu bilgiler ışığında ajanslar kampanya üzerinde çalışmaya başlarlar. Yaratıcı çalışmalardan önce ürünün niteliği, durum değerlendirmesi, ürünün varsa teknik detaylarını da içeren kapsamlı ürün analizleri, ürünün faydaları, sahip olduğu olumlu ya da olumsuz özellik ya da mevcut konumu ile ilgili detaylar, pazardaki konumu ve rakiplere göre bulunduğu pozisyon, ürünün hedef kitlesi ve nasıl konumlandırılacağı belirlenir. Bu bilgilerin bazılarını firmalar verir ve bunların ışığında kampanyanın ana fikri belirlenir.

Bütün çalışmaların merkezinde yer alacak olan bu ana fikir etrafında yaratıcı çalışmalar şekillenir. Hedef kitleye verilmek istenen mesajların nasıl söyleneceği de bu süreçte ortaya çıkar. Kampanyanın yürütüleceği mecralara uygun prodüksiyon çalışmalarının yapılması ve ilgili mecralara gönderilmesi ile birlikte reklam kampanyası başlatılır. Belirlenen hedeflerin gerçekleştiği ölçüde reklam kampanyası da başarılı olmuş demektir. Doğru bilgiler, gerçekçi vaatler, iyi planlanmış bir bütçe, doğru belirlenmiş bir hedef kitle, mesajı ileten basit yaratıcı fikirlerle üretilen ve yürütülen bir kampanya da hedeflediği sonuçlara ulaşmakta başarılı olur.

 

Kaynak

TrademarkVision, benzer markaları aramak için resim tanımayı kullanır

TrademarkVision , Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi (EUIPO) ve IP Avustralya ile sözleşme imzalayan bir Avustralya girişimidir. Amaç, ticari marka ihlallerinden kaçınmanıza yardımcı olan, logoları algılayan ve karşılaştıran algoritmalar geliştirmektir.

Google’ın ters görüntü aramasına ( TinEye) benzer , ancak daha odaklanmış , çünkü sonuçlar ticari markalardan alınan bir veritabanından çıkarılmıştır.

Yakınlık (Adidas karşılaştırmasında görüldüğü gibi) ile sonuç geliştirme düzenlemeye ihtiyaç duyar ve yalnızca veritabanındaki ticari markaların miktarı kadar kapsamlıdır ancak resimle arama kelimeye göre arama yapmaktan daha iyidir, çünkü tek bir işaret genellikle olabilir Farklı terimler kullanarak anlatılmıştır.

Trademark.vision’da 14 günlük bir deneme var ya da bunu, ücretsiz eSearchkaynağı ile EUIPO’nun veritabanında arama yaparak test edebilirsiniz (EUIPO geçtiğimiz günlerde TrademarkVision’ın resim tanıma entegre edilmiştir).

IP Australia henüz TrademarkVision’ı arama aracına dahil etmedi .

Via Mashable .

Atari logosu: “Fuji” nin arkasında

Tim Lapetino’nun Art of Atari adlı eseri, öncü video oyun şirketinin dört yılı aşkın ambalaj ve reklam illüstrasyonlarını sergileyen güzel hazırlanmış bir kitaptan alıntılandı.

Sevgiyle “Fuji” lakaplı olan Atari logosu, popüler kültürün kalıcı bir parçası olarak halen devam etmektedir.

Çağın diğer logo tasarımları – Carolyn Davidson’ın Nike “swoosh” ya da Regis McKenna’da yaratılmış Apple logosu – mitolojileri ve uzun tasarım eleştirilerini ortaya çıkarırken, Atari logosunun kökleri hâlâ bazı gizemlerle sarılıp gizemini arttırıyor. Tasarımcısı George Opperman ve ikonik işaretin kendisi.

Bildiğimiz gerçekler burada: George Opperman, kendi ajansı olan Opperman-Harrington Inc.’de çalışırken Atari’deki müşterileri için logoyu tasarladı. Atari yaratıcı yönetmen George Faraco ve kurucularından Nolan Bushnell yaratıcı yön ve nihai çalışmalara katıldılar Seçim de. Ancak Opperman’ın yaratıcı süreci ve gerçek niyeti çok daha az açıktır.

1983’te Video Games ile yapılan röportajda Opperman, logonun köklerini şöyle açıkladı: “Semboller sadece ilk harfleri ve yorumlayıcı tasarım öğelerini birleştiren görsel takma adlardır. “A” yı stilize etmeye çalıştım , o sırada büyük oyun olan PONG’a baktım . PONG’un merkez hattı ve her iki tarafın merkezinden vuran bir kuvvet (top) vardı. Düşündüm ki (kuvvet) merkezin dışına doğru bükülürdü. Ve ben de bunu tasarladım. ”

Bu açıklama, Opperman’ın logonun arkasındaki niyetini sağlamlaştırmaya yönelikti ancak bütün partiler “resmi öykü” konusunda anlaşmıyordu. Diğer röportajlarda Faraco, arkasında böyle bir kavramın bulunmadığını ısrarla vurguladı ve Opperman’ın bu açıklamayı gerçeğin ardına attığını önermişti. “Bu saçmalık,” dedi Faraco. “Bu sadece bir tasarım. O dilsel hikaye anlatan saçmalıklardan hiçbiri yoktu. Bu birisinin buluşu. Bana bir grup doodle verdi, ben de “Bunu kullan” dedim ve işte bu kadar “dedi.

Bu Atari logo konseptleri sunum tahtasına monte edildi ve seçim için gönderildi.

Bushnell, Opperman’ın logo için birden fazla ve çelişkili menşe hikayesi sunduğuna inanıyor – Japon bir karakteri temsil ettiği fikri ya da ünlü Fuji Dağı’ndaki benzerliğini temsil ettiği gibi. Niyetine bakılmaksızın, Opperman’ın logosunun nihai versiyonu , 1973’te arcade oyunu Space Race’in tanıtım materyalleri ve dolabında kamuoyuna ilk girdi .

Bushnell, Atari logosu için kendi yaratıcı özetini şöyle anlattı: “Dediğim gibi, ‘Çok basit olmalı. 8 × 10 parça kağıda sahip olsaydı yüz metre uzakta olduğunu fark etmeniz gerekir ve şapkalar, tişörtler ya da nelere sahip olduğunuzdan kolaylıkla kopyalanmalıdır. Çok küçük hatları olamaz – cesur olması gerekir. ‘ Onu gördüğüm günden beri sevdim. Sanki ‘hepsi bu kadar!’ Hiç tereddüt yoktu. ”


Bazı çocukluk nostalji (fantezi 2600 Oynadığım ilk konsol oldu), Atari Sanat edinilebilir Amazon.com ve Amazon.co.uk .

İçine bir göz atmak için Poligonu ziyaret edin .

Logo Tasarımcıları İçin 6 Zorunlu Okuma Blogu

Web hakkında harika bir şey, mesleğiniz hakkında bilgilendirilmenize yardımcı olacak, serbest erişilebilir içeriğin bol olmasıdır. Logo tasarımı ile ilgileniyorsanız, bu yazıda yer alan mükemmel logo tasarım bloglarına göz atın. Bloglar, tasarım ilhamını düzenli olarak bulmak, yeni ipuçları ve püf noktaları öğrenmek ve endüstrinizin haber ve gelişmelerine ayak uydurmak için mükemmel bir yoldur.

 

1. Logo Tasarımı Aşk

Seçkin grafik tasarımcı ve kitap yazarı David Airey tarafından hazırlanan bu blog, logolar ve marka kimliklerinin tasarımı ile ilgili konuları kapsıyor. Bu blogda, “iyi logolar iyi görünmesi gerekiyor mu” gibi düşünce kışkırtıcı fikirlerin tartışması da dahil olmak üzere çok çeşitli mesajlar bulacaksınız. Ve ayrıca logolarınızın fiyatına ilişkin yararlı ipuçları . Airey’nin yazılarının tadını çıkarırsanız , diğer bloglarına , davidairey.com ve Identity Designed’e gidin , ayrıca logo tasarımı ile ilgili kitabını satın alın.

2. LogoLounge

Makaleler bölümünde LogoLounge üzerinde (bir online logosu veritabanı ve logo tasarımı yarışması sitesi) şirket logo tasarımları bol bulunur. Bu sitede, gibi eski logo tasarımları yapılan değişikliklerle ilgili okuyacağınız bu gibi ve haberlere en iyi 20 logolar Girişimci dergisine göre. Açıkça bir blog olmamasına rağmen, LogoLounge’daki bu bölüm aslında blog içeriğini ve tasarım biçimini takip eder.

3. Sadece Yaratıcı

Son derece başarılı grafik tasarımcı ve blog yazarı Jacob Cass bu harika blog sahibidir. O gibi logo tasarımı, hakkında mükemmel blog yayınları ton yazılı bu bir iyi bir logo kılan.

4. Logo Faktörü

Logo Factor, logo tasarım stüdyosu The Logo Factory’in blogudur. Logo Factory, 1996’dan beri varlığını sürdüren bir şirkettir. Tasarım stüdyosunun blogunda, eBay’in yeni logosundaki görüşleri ve vaka incelemeleri gibi çok sayıda iyi yayın keşfedeceksiniz . Logo tasarım projeleri.

5. Marka Yeni

UnderConsideration web sitesinde yer alan Brand New, marka kimliği tasarımlarını kapsayan (2006 yılından beri devam etmektedir) uzun süredir devam etmekte olan bir blogdur. Bu sitede, Mall of America’nın yeni logo tasarımı gibi logo yeniden tasarımlarıyla ilgili fikir kitaplarını okuyacak ve site yazarlarının yeni 21. Yüzyıl Fox logosu hakkında ne düşündüklerini okuyacaksınız .

6. Logolog

Bu blog ilginç ve popüler logoları içermektedir. Özellikli logo tasarımları, sitenin yazarına iyi ve ilginç kılan şeyleri kısaca tartışıyor. Bazen blog yayınlarında, özellikli logonun ilk taslaklarının ve tasarım tasarımcısı ile ilişkili logonun görüntüleri bulunur. Logolog’da kapsanan bazı logolar Amazon.com , FedEx ve Paul Rand logolarıdır .