Yandex.Metrica
Emre Kahraman

Emre Kahraman

Design / Marketing / Branding

TrademarkVision, benzer markaları aramak için resim tanımayı kullanır

TrademarkVision , Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi (EUIPO) ve IP Avustralya ile sözleşme imzalayan bir Avustralya girişimidir. Amaç, ticari marka ihlallerinden kaçınmanıza yardımcı olan, logoları algılayan ve karşılaştıran algoritmalar geliştirmektir.

Google’ın ters görüntü aramasına ( TinEye) benzer , ancak daha odaklanmış , çünkü sonuçlar ticari markalardan alınan bir veritabanından çıkarılmıştır.

Yakınlık (Adidas karşılaştırmasında görüldüğü gibi) ile sonuç geliştirme düzenlemeye ihtiyaç duyar ve yalnızca veritabanındaki ticari markaların miktarı kadar kapsamlıdır ancak resimle arama kelimeye göre arama yapmaktan daha iyidir, çünkü tek bir işaret genellikle olabilir Farklı terimler kullanarak anlatılmıştır.

Trademark.vision’da 14 günlük bir deneme var ya da bunu, ücretsiz eSearchkaynağı ile EUIPO’nun veritabanında arama yaparak test edebilirsiniz (EUIPO geçtiğimiz günlerde TrademarkVision’ın resim tanıma entegre edilmiştir).

IP Australia henüz TrademarkVision’ı arama aracına dahil etmedi .

Via Mashable .

Atari logosu: “Fuji” nin arkasında

Tim Lapetino’nun Art of Atari adlı eseri, öncü video oyun şirketinin dört yılı aşkın ambalaj ve reklam illüstrasyonlarını sergileyen güzel hazırlanmış bir kitaptan alıntılandı.

Sevgiyle “Fuji” lakaplı olan Atari logosu, popüler kültürün kalıcı bir parçası olarak halen devam etmektedir.

Çağın diğer logo tasarımları – Carolyn Davidson’ın Nike “swoosh” ya da Regis McKenna’da yaratılmış Apple logosu – mitolojileri ve uzun tasarım eleştirilerini ortaya çıkarırken, Atari logosunun kökleri hâlâ bazı gizemlerle sarılıp gizemini arttırıyor. Tasarımcısı George Opperman ve ikonik işaretin kendisi.

Bildiğimiz gerçekler burada: George Opperman, kendi ajansı olan Opperman-Harrington Inc.’de çalışırken Atari’deki müşterileri için logoyu tasarladı. Atari yaratıcı yönetmen George Faraco ve kurucularından Nolan Bushnell yaratıcı yön ve nihai çalışmalara katıldılar Seçim de. Ancak Opperman’ın yaratıcı süreci ve gerçek niyeti çok daha az açıktır.

1983’te Video Games ile yapılan röportajda Opperman, logonun köklerini şöyle açıkladı: “Semboller sadece ilk harfleri ve yorumlayıcı tasarım öğelerini birleştiren görsel takma adlardır. “A” yı stilize etmeye çalıştım , o sırada büyük oyun olan PONG’a baktım . PONG’un merkez hattı ve her iki tarafın merkezinden vuran bir kuvvet (top) vardı. Düşündüm ki (kuvvet) merkezin dışına doğru bükülürdü. Ve ben de bunu tasarladım. ”

Bu açıklama, Opperman’ın logonun arkasındaki niyetini sağlamlaştırmaya yönelikti ancak bütün partiler “resmi öykü” konusunda anlaşmıyordu. Diğer röportajlarda Faraco, arkasında böyle bir kavramın bulunmadığını ısrarla vurguladı ve Opperman’ın bu açıklamayı gerçeğin ardına attığını önermişti. “Bu saçmalık,” dedi Faraco. “Bu sadece bir tasarım. O dilsel hikaye anlatan saçmalıklardan hiçbiri yoktu. Bu birisinin buluşu. Bana bir grup doodle verdi, ben de “Bunu kullan” dedim ve işte bu kadar “dedi.

Bu Atari logo konseptleri sunum tahtasına monte edildi ve seçim için gönderildi.

Bushnell, Opperman’ın logo için birden fazla ve çelişkili menşe hikayesi sunduğuna inanıyor – Japon bir karakteri temsil ettiği fikri ya da ünlü Fuji Dağı’ndaki benzerliğini temsil ettiği gibi. Niyetine bakılmaksızın, Opperman’ın logosunun nihai versiyonu , 1973’te arcade oyunu Space Race’in tanıtım materyalleri ve dolabında kamuoyuna ilk girdi .

Bushnell, Atari logosu için kendi yaratıcı özetini şöyle anlattı: “Dediğim gibi, ‘Çok basit olmalı. 8 × 10 parça kağıda sahip olsaydı yüz metre uzakta olduğunu fark etmeniz gerekir ve şapkalar, tişörtler ya da nelere sahip olduğunuzdan kolaylıkla kopyalanmalıdır. Çok küçük hatları olamaz – cesur olması gerekir. ‘ Onu gördüğüm günden beri sevdim. Sanki ‘hepsi bu kadar!’ Hiç tereddüt yoktu. ”


Bazı çocukluk nostalji (fantezi 2600 Oynadığım ilk konsol oldu), Atari Sanat edinilebilir Amazon.com ve Amazon.co.uk .

İçine bir göz atmak için Poligonu ziyaret edin .

Logo Tasarımcıları İçin 6 Zorunlu Okuma Blogu

Web hakkında harika bir şey, mesleğiniz hakkında bilgilendirilmenize yardımcı olacak, serbest erişilebilir içeriğin bol olmasıdır. Logo tasarımı ile ilgileniyorsanız, bu yazıda yer alan mükemmel logo tasarım bloglarına göz atın. Bloglar, tasarım ilhamını düzenli olarak bulmak, yeni ipuçları ve püf noktaları öğrenmek ve endüstrinizin haber ve gelişmelerine ayak uydurmak için mükemmel bir yoldur.

 

1. Logo Tasarımı Aşk

Seçkin grafik tasarımcı ve kitap yazarı David Airey tarafından hazırlanan bu blog, logolar ve marka kimliklerinin tasarımı ile ilgili konuları kapsıyor. Bu blogda, “iyi logolar iyi görünmesi gerekiyor mu” gibi düşünce kışkırtıcı fikirlerin tartışması da dahil olmak üzere çok çeşitli mesajlar bulacaksınız. Ve ayrıca logolarınızın fiyatına ilişkin yararlı ipuçları . Airey’nin yazılarının tadını çıkarırsanız , diğer bloglarına , davidairey.com ve Identity Designed’e gidin , ayrıca logo tasarımı ile ilgili kitabını satın alın.

2. LogoLounge

Makaleler bölümünde LogoLounge üzerinde (bir online logosu veritabanı ve logo tasarımı yarışması sitesi) şirket logo tasarımları bol bulunur. Bu sitede, gibi eski logo tasarımları yapılan değişikliklerle ilgili okuyacağınız bu gibi ve haberlere en iyi 20 logolar Girişimci dergisine göre. Açıkça bir blog olmamasına rağmen, LogoLounge’daki bu bölüm aslında blog içeriğini ve tasarım biçimini takip eder.

3. Sadece Yaratıcı

Son derece başarılı grafik tasarımcı ve blog yazarı Jacob Cass bu harika blog sahibidir. O gibi logo tasarımı, hakkında mükemmel blog yayınları ton yazılı bu bir iyi bir logo kılan.

4. Logo Faktörü

Logo Factor, logo tasarım stüdyosu The Logo Factory’in blogudur. Logo Factory, 1996’dan beri varlığını sürdüren bir şirkettir. Tasarım stüdyosunun blogunda, eBay’in yeni logosundaki görüşleri ve vaka incelemeleri gibi çok sayıda iyi yayın keşfedeceksiniz . Logo tasarım projeleri.

5. Marka Yeni

UnderConsideration web sitesinde yer alan Brand New, marka kimliği tasarımlarını kapsayan (2006 yılından beri devam etmektedir) uzun süredir devam etmekte olan bir blogdur. Bu sitede, Mall of America’nın yeni logo tasarımı gibi logo yeniden tasarımlarıyla ilgili fikir kitaplarını okuyacak ve site yazarlarının yeni 21. Yüzyıl Fox logosu hakkında ne düşündüklerini okuyacaksınız .

6. Logolog

Bu blog ilginç ve popüler logoları içermektedir. Özellikli logo tasarımları, sitenin yazarına iyi ve ilginç kılan şeyleri kısaca tartışıyor. Bazen blog yayınlarında, özellikli logonun ilk taslaklarının ve tasarım tasarımcısı ile ilişkili logonun görüntüleri bulunur. Logolog’da kapsanan bazı logolar Amazon.com , FedEx ve Paul Rand logolarıdır .